Thursday, September 11, 2014

"Stressipallid"



"Stressipallideks" nimetasin need maiustused sellepärast, et need sisaldavad aineid, mida on eriti kasulik süüa siis, kui tunned end millegipärast väsinuna, kurvana ja energiast ning headest mõtetest tühjana. Võib-olla on need abiks just käesoleval ajal, kui suvi läbi ja algab jälle kooli- ja tööaeg. Tõeliselt toitvad ja energiarikkad!

Kaerahelbed aitavad organismis toota serotoniini, mis on tuntud kui hea tuju hormoon. Kaer on kiudaineterikas ja aitab leevendada stressi.

Sarnaselt kaerahelvestele aitab ka banaan kehas hea tuju hormooni toota, seega on nendes pallides juba topelt positiivne mõju!! Kusjuures banaan pidavat aitama ka pohmelli ja iivelduse vastu.

Metspähklid on suurepärased energiapommid, sest sisaldavad suurel hulgal väärtuslikke rasvhappeid.


Nendes maiustustes kasutasin keedetud kondenspiima, mis oma struktuurilt ja olemuselt on üks tõeline lohutustoit. See on niii hea, kasvõi lihtsalt niisama lusikaga süües. Julgen soovitada JAANI keedetud kondenspiima, mis on kreemjas ja karamelline ning sobib paljudesse erinevatesse magustoitudesse.


Sellest kogusest tuleb 15 tk




Vaja läheb:

150 g täisterakaerahelbeid
190 g (1 tops) JAANI keedetud kondenspiima suhkruga
85 g (ca 3/4) banaani
120 g röstitud metspähkleid
pisut kaneeli



Rösti kuival pannil keskmisel kuumusel kaerahelbeid. Selleks kulub umbes 7-8 minutit. Purusta 75 g metspähklitest kannmikseris peenemaks pähklipuruks (ära täiesti jahuks tee). Jahvata pool röstitud kaerahelbe kogusest samuti kannmikseris. Seejärel püreesta banaan või litsu see kahvliga sodiks. Sega kausis kokku jahvatatud kaerahelbed, terved kaerahelbed, pähklipuru, kondenspiim ja banaanipüree. Vormi märgade käte vahel ümmargused pallid ja jäta pooleks tunniks külmkappi tahenema.
Lõpuks jahvata ülejäänud metspähklid ja veereta pallikesi pähklijahus. Säilita külmkapis.